Fra kaos til kalender (online)
I denne workshop præsenteres konkrete værktøjer og metoder, der kan støtte studerende i at skabe struktur.
Mange studerende ønsker mere tid og energi til det, der virkelig betyder noget – men oplever, at hverdagen præges af kaos, uoverskuelige krav og manglende fokus.
I denne workshop præsenteres konkrete værktøjer og metoder, der kan støtte studerende i at skabe struktur. Kalenderen introduceres som et visuelt spejl på energiforvaltning og som et dialogredskab frem for blot en huskeliste.
Undervejs ser vi på, hvorfor nogle studerende kan have brug for kalenderstyring, men samtidig oplever udfordringer med at komme i gang, for eksempel på grund af ADHD, stress, tidsblindhed, impulsstyring eller manglende prioriteringsevne.
Arbejdsform:
Workshoppen veksler mellem minioplæg og demonstration af eksempler på ugeskemaer og understøttende app.
Derudover vil der være erfaringsudveksling og sparring om, hvordan redskaberne kan bringes i spil i SPS-samtalen.
Udbytte
- Perspektiver på hvordan kalenderen kan bruges som et refleksionsværktøj, der tydeliggør, hvor den studerende bruger sin tid og energi.
- Konkrete eksempler på, hvordan du gennem kalenderstyring kan hjælpe den studerende med at skelne mellem privattid og fritid og identificere behov for restitution.
- Indsigt i konkrete eksempler på du kan tage med i støttearbejdet, herunder eksempler på farvekoordinering af ugeskemaer og understøttende app.
Forventninger til dig som deltager:
Der stilles ikke krav om forudgående teoretisk eller faglig viden om emnet, da workshoppen indledes med en præsentation af det teoretiske fundament, som der arbejdes ud fra.
Medbring gerne konkrete eksempler fra egen praksis, som kan danne grundlag for dialog og fælles erfaringsudveksling.
Da workshoppen bygger på sparring og erfaringsudveksling, afhænger udbyttet af din aktive deltagelse.
Temaworkshop - online
Deltagere
Der skal være tilmeldt minimum syv deltagere, for at workshoppen bliver afholdt. Maks antal deltagere er 20.