Når den studerende føler sig forkert – håb, drømme og recovery som element i samtalen (Kolding)
Introduktion til CHIME-modellen, som kan give faglige støttelærere et afsæt til at tale med studerende, der har brug for støtte til at finde sig til rette i deres diagnose.
Gennemgang af recovery-tilgangen – med fokus på personlig recovery. Herunder introduktion til CHIME-modellen, der kan give faglige støttelærere et afsæt til at tale med studerende, der har brug for støtte til at finde sig til rette i deres diagnose, og som kan opleve at føle sig forkerte og/eller misforståede i deres rammer.
Arbejdsform:
Workshoppen indledes med en gennemgang af det teoretiske fundament. Derudover beror workshoppen på deltagernes erfaringsudveksling og refleksion over, hvordan recovery-tilgangen kan anvendes i samtalen med den studerende.
Udbytte
- Nye perspektiver på, hvordan du kan møde og forstå den SPS-studerende
- Redskaber til at fremhæve håb, drømme og det, der fungerer i den studerendes udgangspunkt
Forventninger til dig som deltager:
Der stilles ikke krav om forudgående teoretisk eller faglig viden om emnet, da workshoppen indledes med en præsentation af det teoretiske fundament, som der arbejdes ud fra.
Medbring gerne konkrete eksempler fra egen praksis, som kan danne grundlag for dialog og fælles erfaringsudveksling.
Da workshoppen bygger på sparring og erfaringsudveksling, afhænger udbyttet af din aktive deltagelse.
Temaworkshop - fysisk
Deltagere
Der skal være tilmeldt minimum syv deltagere, for at workshoppen bliver afholdt. Maks antal deltagere er 20.